středa 15. července 2015

52. týden, 08.07.2015 - 14.07.2015, Praštěná už nadobro, Taber

Basketbal. Basketbal. A co treba hrat basketbal? Tak takhle asi vypadaji nase zonove pripravne dny, kde se sejdeme v telocvicne a muzeme hrat JAKEKOLIV sporty, hry, cokoliv. Den pro nas. A nasi starsi prekvapive kazde pondeli hlasuji pro basketbal.... no nic, ja uz jsem se odhodlala hrat cokoliv, az na basketbal, kdy opravdu netusim, ktera bije (dokud nebije do me hlavy. A tak jsme se se Sashenkou (pro mene pozorne ctenare moje spolecnice, jejiz prostredni jmeno je Alejandra, cesky Sasha, ne?) minuly tyden rozhodly, ze si to uzijeme po svem. Moje minula spolecnice ma opravdu smysl pro humor a poslala mi balik se vsim moznym, vcetne vodnich pistolek... toz jsme je naplnily a potom jenom sledovaly, co se stane, kdyz z poklidne hry kosikove stane se klouzacka, a zmatene pohledy starsich, kteri netusi, odkud se bere tolik vody....

Sestry se staršími na společné večeři

Posíleni dobrým jídlem

Zdá se, že se opravdu dobře bavili
V utery jsme se rozhodly navstivit "nase" sestry v Medicine Hat. Hodina a pul tam, po prijezdu jsme zhltly veceri a sly klepat na dvere v jejich oblasti. Byla to zabava, opravdu tomu nerozumim, ale lide v Medicine Hat (coz je mesto minimalne 2 hodiny vzdalene od dalsiho vetsiho mesta siroko daleko) jsou tak neskutecne pratelsti. I kdyz klepeme na jejich dvere a ja zcela chapu, ze ne kazdemu je to prijemne, jsou velice zdvorili a mili.... kouzlo Medicine Hat, zkracene Med Hat :-)

Ve stredu jsme s nimi jely do Lethbridge, na setkani s prezidentem a sestrou Miles. Uz jsem psala, jak jsou uzasni a hodni, ze ano? Jsme z nich vsichni naprosto nadseni!

A potom dalsi vymeny... opravdu to neni takova slast, kazdy tyden na vymenach. Vubec nezavidim asistentum prezidenta, kteri musi za jedno stridani (6 tydnu) absolvovat vymen 13. To jste prakticky porad na vymenach a prace ve vasi oblasti se zas tak kupredu neposunuje.

Na vymenach jsem byla ja s novou sestrou.... ona je velmi, velmi nadsena do prace a chce byt naprosto presne poslusna (no ja jsem si rikala, jake to teda bude... pac, ja se snazim, ale dokonala nejsem) a tak jsem jednoduse delala presne to, co bych delala se sestrou Hernandez-Alfaro (kdyz uz jsme u te poslusnosti, mela bych ji oslovovat celym jmenem a ne jen sestra Hernandez, H se necte...takze vlastne [ernandez-Alfaro]) a tak jsme odpoledne pochodovaly pesky po Taberu.... no, po hodine a pul jsem usoudila, ze toho ma mila sestra dost a svolila jsem, ze muzeme jet autem... prestoze opravdu mame chodit pesky, co nejvice, coz se Sashou delame..... a potime se poradne, pac je to tady jak v peci, ale kazdy ma jine reseni.. 
Zuzi připravuje špagetové
placky - naši rodinnou specialitu

A zdá se, že se povedly

A určitě i chutnaly

Někteří se snažili sníst placku i s talířem

Sestry nemůžou pozvat
starší do bytu,
 tak se jedlo venku na schodech
Setkaly jsme se s nasi zajemkyni Brittany.... zminuju se o ni, protoze je necim velmi vyjimecna. Jeji manzel je neaktivnim clenem cirkve a ona by se davno nechala pokrit, kdyby on zacal chodit na shromazdeni. Jenze vsechno se trosku zmenilo s narozenim jejich syna, Nashe. Je nesmirne roztomily sedmi-mesicni chlapecek, ale kdybyste videli jak moc je milovan svymi rodici!!! Brittany je z nej cela vedle, ale to by se dalo pochopit, jako jeho maminka, jenze Jordan (jeji manzel) je navenek drsny chlapik, cely cerny od prace v autoservisu... ale jakmile prijde domu, stane se z nej ten nejcitlivejsi a nejvice milujici tatinek...  rodina je opravdu zakladem spolecnosti a jaky to zaklad, kdyz je rodina spojena evangeliem Jezise Krista.

V patek prosli nasi zajemci pohovory pro krest. Bylo to krasne, je nesmirne vzacne a ja si toho strasne moc cenim, videt zmenu v lidech. Kdyz jsem Carlose (tatinek rodiny, mluvici anglicky, takze ja jsem nejvice pracovala s nim) potkala poprve, mel asi tak milion otazek ohledne uplne vseho a uprimne receno jsem si v duchu rikala, ze tento clovek nikdy nezacne chodit na shromazdeni, natoz tak aby se nechal pokrtit.... Nicmene, zazraky se deji a po dvou mesicich, kdy jsme u nich byly pecene varene (a to doslova, protoze v jejich byte bylo vzdycky alespon 30 stupnu) je pripraven ke krtu a velmi se na to vsichni tesi. Myslim, ze lide, kteri maji spoustu otazek, ale otevrene srdce, opravdu mohou ziskat
z celeho evangelia uplne nejvic. Mit otazky je spravne, ptat se je uzasne, i pro cleny cirkve nebo lidi, kteri veri v Boha, nebo i ty, kteri v nej neveri, ptejme se. Mejme otazky a hledejme odpovedi. Nenechme se jenom tak tahnout davem, "vsichni tomu veri, tak ja taky" nebo "kdyz on tomu veri, tak to musi byt pravda". Lide delaji spoustu chyb a nektere veci se opravdu nedeji spravne, ale kdyz my osobne vime, ze to, co delame a jak se chovame je spravne, potom muzeme mit ciste svedomi. 

Uz jsem vam psala o tom, ze kazdou sobotu chodime cist pisma s velice starymi sestrami do domova s pecovatelskou sluzbou??? No tak tam kazdou sobotu chodime a cteme s nimi pisma, momentalne jsme docetly Nauku a Smlouvy a daly jsme se do Drahocene perly... citim se trochu provinile, ale kdyz me tam ta atmosfera tak dokonale uspava, ze kazdy tyden to je opravdu boj o to, abychom se navzajem udrzely bdele. Ale kdyz teda pominu tuto mou neuctivost ke starsim lidem, musim vam rict, ze je s nimi sranda, zvlaste kdyz se rozpovidaji a zacnou se smat svym vlastnim vtipum. Jenze nejvtipnejsi je to, ze je jim vsem pres 90 a drzi se uzasne!

A ted tedy nejnovejsi novinka... jsem prastena a spatne trefena, jak mi mamca prave napsala, nebot jsem vcera pri hre "dodge ball", neco jako nase vybijena bez site, dostala plnou ranu do obliceje. Nejenze jsem chvili mela pred ocima cerno, opravdu je mi od te doby spatne, ani nechapu, jak jsme se vratily z Lethbridge zpatky (45 minut po dalnici). Ano, myslim si, ze mam lehky otres mozku a ano chystam se jit k lekari, jenze nemuzu chybet na tom krtu dneska ve 4 odpoledne (coz je za 4 hodiny), takze to do te doby budu muset vydrzet.

Mam vas vsechny rada a mejte se krasne, uzivejte leta!
Zuzi



Žádné komentáře:

Okomentovat